יום ראשון, 1 בינואר 2017

מה ההבדל בין בובקט קטן למיני מחפרון?

הבובקט הוא אחד הכלים המשמעותיים ביותר בעולם הציוד מודרני הנדסי 

השם "בובקט" הוא שם שניתן לאחד מכלי הצמ"ה היעילים והמשמעותיים ביותר בעולם המודרני, ששמו התקני בעברית הוא למעשה מיני מעמיס. כינויו השגור והנפוץ יותר דבר בו בעקבות היצרנית הבולטת שלו – חברת בובקט האמריקאית. זהו תהליך שקורה עם לא מעט מוצרים שהשוק שלהם נשלט (בין אם עדיין ובין אם בעבר) על ידי חברה בולטת אחד – וניתן לציין בהקשר זה גם את החברות האמריקאיות ג'יפ, פריג'ידר וכן את חברת פלאפון הישראלית – כולם הפכו שם נרדף למוצרים אותם הם מוכרים גם לאחר שהשוק כבר מזמן לא נשלט על ידיהן. שוק המיני-מעמיסים, לעומת זאת, עדיין נשלט ביד רמה על ידי חברת בובקט, ובצדק, עם כלים איכותיים ויעילים במיוחד גם כיום. מיני-מעמיס הוא כלי שמורכב מתא נהג קטן ונוח של טרקטור, אליו מחוברת בשני צדדיו זרועות הרמה המחוברות לכף קדמית באמצעותה מבצעים עבודות עפר והרמה שונות. בדרך כלל יהיה ניתן לחבר לזרועות אלה כלים שונים ולא רק כף, אך הכף היא השימוש הנפוץ ביותר בכלי שאנו מכירים בתור בובקט. כעת, ישנו בלבול נפוץ בין מכשירי בובקט קטנים יחסית לבין הכלי הנקרא מיני מחפרון, ואנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר.

בובקט קטן הוא לא בדיוק מיני מחפרון, והתפקידים שהם מבצעים שונים ומשמעותיים בנפרד

·         מיני מחפרון – כפי שניתן להבין משמו של כלי צמ"ה זה, מיני מחפרון הוא כלי שעבודתו הייעודית נוגעת יותר בחפירה ופחות בהעמסה, בניגוד לבובקט. לגופו של עניין, גופו של כלי מיני מחפרון בדרך כלל יהיה גוף טרקטור דומה מאוד לזה של הבובקט, אם לא זהה לחלוטין. מאידך, במקום שתי זרועות הרמה שתהיינה מחוברת למיני מעמיס, בכלי מיני מחפרון תהיה מחוברת זרוע מפרקית ומודולרית אחת שבקצה שלה מחובר ראש מחפרון, המיועד לעבודות חפירה של תעלות לשימושים שונים, חפירה של בריכות בהיקף קטן, או הריסה ושבירה של אספלט או חומרים אחרים.
·         בובקט קטן – כאמור, בובקט הוא מיני-מעמיס, כלומר כלי שמיועד להעמסה ולא לחפירה, בניגוד למיני מחפרון. בהקשר זה חשוב להבין את חשיבותם של כלי בובקט קטנים יחסית, שהופכים את עבודתו של הכלי היעיל גם כך ליעילה ונגישה עוד יותר, כולל יכולת תמרון ועבודה באתרי בנייה צפופים או אפילו בתוך בניין בעת שיפוצים, אם הדבר מתאפשר ובמידת הצורך.


בובקט

כשאתם מבצעים עבודת ציוד מודרני הנדסי כזו או אחרת, בחרו בכלי המתאים לה ביותר


ידע הוא כוח, והידע שלכם אודות כלים אלה שונים והתפקידים השונים של כל אחד מהם נותן לכם את הכוח לבחור את הכלי הנכון והמתאים יותר לעבודה שאתם צריכים לבצע. בין אם מדובר בבובקט קטן לעבודות העמסה ועפר ובין אם מדובר במיני מחפרון לעבודות חפירה – הדבר החשוב ביותר הוא לדעת מה נחוץ לכם ולא להתבלבל.