יום חמישי, 24 בינואר 2019

מחפרון מהו מבנה הכלי


יש לא מעט כלי עבודה חשובים מאוד שבלעדיהם לא היינו יכולים לבצע מספר רב של עבודות, אך אחד מהכלים החשובים ביותר יכול להיות דווקא קטן מאוד והוא המחפרון. למה בדיוק משמש המחפרון? מדוע הוא כל כך חשוב. כיצד אפשר להשתמש במחפרון  ומי בכלל יכול להפעיל אותו? זה בדיוק הזמן לקבל את כל הפרטים לגבי הכלי ההנדסי החשוב והיעיל הזה.

מהו מחפרון וכיצד הוא בנוי?

המחפרון הוא אחד הכלים הכי שימושיים שיש בעולם ההנדסה. אין ספק שללא המחפרון היה לנו קשה מאוד לקבל את רוב העבודות שכיום מיושמות החל מחפירה של תעלות ועד חפירת תשתיות והקמת מבנים. המחפרון מורכב מכמה חלקים כאשר תחילה אי אפשר שלא להזכיר את הדמיון הכמעט מדויק שלו לטרקטור. למעשה מחפרון הוא סוג של טרקטור רק שיש לו עוד שתי כפות, אחת מקדימה ואחת מאחורה. הכף הקדמית שלו יכולה לזוז על הציר שלה בלבד אך היא חזקה מאוד בעוד שהכף האחורית שלו יכולה להגיע לגובה והיא בעלת כמה צירים שונים כך שהפעולה שלה גמישה יותר.


לאלו סוגי עבודות משמש המחפרון?

המחפרון יכול לשמש למגוון רחב של עבודות. תחילה העבודה המוכרת ביותר שלו וזאת שלמעשה מאפיינת אותו היא החפירה, וזה הסיבה גם שקוראים לו מחפרון. המחפרון למעשה יכול לחפור בקלות ולחסוך כוח אדם רב כאשר מה שקבוצה של עשרה פועלים מבצעת בשעתיים המחפרון יכול לבצע בכמה דקות ספורות בכלל. הוא יכול להכניס את הכף הגדולה שלו וגם את זו הקטנה שנמצאת מאחורה, ישירות אל כל סוגי האדמה והוא ייקח כמות נכבדת של אדמה בלי בעיה. בנוסף הוא יכול לשמש עם הכף שלו לפינוי פסולת או למילוי בורות ובאתרי בנייה רבים משתמשים בהם בשימושים יצירתיים מאוד.

אלו סוגי מחפרונים יש ומה ההבדלים ביניהם?

יש כל מיני סוגי מחפרונים כאשר ההבדל הבולט ביניהם הוא ההבדל של הגודל. יש מחפרונים קטנים מאוד לעומת מחפרונים גדולים מאוד ולמעשה זהו השינוי המשמעותי ביותר שגם משפיע על המחיר שלהם, בין אם מדובר על מחיר הקנייה שלהם ובין אם מדובר על מחיר ההשכרה שלהם בעבור כל שעת עבודה. כמו כן יש מחפרונים מתקדמים יותר עם כוח נשיאה רב יותר מאחרים וגם זה יכול להשפיע על המחיר וכמובן מותאם לפי הצורך. יש מחפרונים קטנים שיכולים להיות יעילים יותר לעבודות במתאר הפרטי והעסקי בכך שיכולים להיכנס לכל מיני מקומות נמוכים בלי כל בעיה.

מי יכול להפעיל את המחפרון?

הפעלת המחפרון אינה קלה והאמת שהיא גם לא נראית כל כך קלה, למרות שהשימוש בו נראה קצת כמו משחק. נכון שיש לו הגה ויש לו ג'ויסטיק שאיתו אפשר לשלוט בזרועות שלו אך המשימה להפעלתו מורכבת מאוד. יש מגוון רחב של הוראות בטיחות שיש להקפיד עליהם וגם השליטה בג'ויסטיק לא כל כך פשוט. בסופו של דבר המחפרון יכול להיות מופעל ביתר קלות אך ורק על ידי מפעיל מנוסה שכמובן יש לו הכשרה וניסיון מתאימים.

כיצד אפשר להשתמש במחפרון?

אם אתם רוצים להשתמש במחפרון יש לכם שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה והלא ריאלית היא שתעשו רישיון למחפרון בעצמכם ותקנו אחד או שפשוט תדאגו שבעסק שלכם יהיה מישהו שיודע להפעיל אותו ואז תוכלו לרכוש אחד ולחסוך לעצמכם את ההכשרה. הפתרון הקל והפשוט יותר הוא ליצור קשר עם אחת מחברות הבנייה שתספק לכם את המחפרון שאתם צריכים בליווי מפעיל מקצועי והוא יספק לכם את כל העבודות שאתם צריכים בפרק זמן קצר.