יום שלישי, 18 ביוני 2019

בובקט כלי חיוני בבניה

תהליך בניה מחייב שימוש במגוון רחב של כלים ומכונות. בין היתר, כדאי להכיר את המאפיינים של מיני מעמיס וכך להבין מה הדרך הנכונה לנצל את היתרונות שלו
בראש ובראשונה, מיני מעמיס הוא כלי חיוני בבניה בגלל היעילות שלו. בעזרת מיני מעמיס בפרט וציוד מכני הנדסי בכלל, ניתן לתמרן במרחבים צפופים או צרים ולבצע עבודות בקנה מידה קטן. במקביל, מיני מעמיס הוא כלי חיוני כי הוא משמש לחפירה, יכול לשאת עפר וחומרי בניה ואף אפקטיבי בשינוע שלהם ממקום למקום או לצורך פריקה למשאית.

כל מה שכדאי לדעת על מיני מעמיס


ההוכחה הכי טובה לחיוניות של בובקט בבניה באה לידי ביטוי בכלים השונים שאותם אפשר להתקין עליו. במילים אחרות, סביר להניח שאם לא היה מדובר בכלי חיוני בענף הבניה – לא היו גם כל כך הרבה כלים שונים שמיועדים להתקנה עליו.
הנה למשל מספר כלים שאותם ניתן להתקין על מיני מעמיס בשביל לנצל את המבנה הייחודי שלו:
  • מלגזה
  • מפלסת שלג
  • כף קדמית
הבחירה איזה כלי להתקין על גבי מיני מעמיס היא פונקציה של סוג הפרויקט. אם למשל רוצים לערוך פרויקט בניה במקומות מושלגים, יש מטבע הדברים צורך במפלסת שלג. לעומת זאת, במקומות שבהם הדגש הוא על פינוי עפר משתמשים בכף קדמית ובמקומות שבהם הדגש הוא על שינוע מנצלים את היתרונות של מלגזה.


בחירה נכונה של מיני מעמיס

העובדה שכלי כגון בובקט נחשב חיוני בענף הבניה לא באה על חשבון החשיבות של בחירה נכונה. מבחינת קבלנים ואנשי ביצוע, יש חשיבות גדולה לאופן שבו משלבים מיני מעמיס בפרויקט ומנצלים את המפרט הטכני שלו. עם זאת, אפשר בהחלט להיעזר בכמה עקרונות מנחים על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה של הבחירה:

א. השוואה בין ציוד מכני הנדסי – מעמיס קדמי רגיל מתאפיין בכך שזרועות ההרמה שלו נמצאות מקדימה. לעומת זאת, אצל בובקט זרועות ההרמה נמצאים משני צידי תא המפעיל והבסיס שלהם נמצא מאחורי הכתפיים של הנהג. מבנה כזה מאפשר לנהג להישאר קרוב לזרועות ולבוכנות, מה גם שבמיני מעמיס מודרני יש תא מפעיל סגור שמוגן בשלדה חזקה.
מבחינת אנשי מקצוע, הדבר החשוב ביותר הוא להשוות בין ציוד מכני הנדסי לפי הפרויקט שאותו מתכננים לבצע. כך משפרים את החיוניות של מיני מעמיס ונעזרים בו על מנת לבצע מגוון רחב של פעולות.
ב. הכשרת הנהג – מיני מעמיס מחייב הכשרה של הנהג. אם קבלנים ומהנדסים בענף הבניה רוצים לסיים את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, עליהם לוודא התאמה בין ההכשרה של הנהג לבין הכלי שבו הם עומדים להשתמש.
את המידע על סוג ההכשרה אפשר לקבל מחברות שעוסקות בתחום של הקצאת ציוד מכני הנדסי. אפשרות אחרת היא להיכנס לאתר האינטרנט של משרד התחבורה ולעקוב אחר ההנחיות להכשרת נהגים עבור ציוד מכני הנדסי.
ג. עלות השימוש – כיום ניתן לשכור בובקט לפרויקטים בענף הבניה. לחילופין, ניתן לקנות אותם עבור פרויקטים ארוכים במיוחד. בכל מקרה, כדאי לבדוק את עלות השימוש בהשוואה להיקף הבניה.
לסיכום, החיוניות של כלים בענף הבניה נמדדת בשכיחות שלהם. כך למשל ניתן לראות מגוון רחב של פרויקטים בענף הבניה, אך המאפיין המשותף כמעט לכולם הוא התלות במיני מעמיס. מעבר לכך, השם של ההחברה שהמציאה את המיני מעמיס הפך לשם נרדף לכלי עצמו. זו הסיבה בגללה נהוג להתייחס אל מיני מעמיס בתור בובקט ולכן גם חשוב לדעת מה אופי השימוש בו.

הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום אלון יסודות בתאריך 19.6.19