יום חמישי, 22 באוקטובר 2020

עבודות בובקט - שימושים ויתרונות

 עבודות בובקט חשובות מאוד בכל אתר בנייה. מה הוא בדיוק מבצע? ממה הוא בכלל מורכב? אלו חלקים שלו חשובים יותר ואלו פחות? הנה כמה פרטים חשובים על הבובקט!

מהו בובקט וממה הוא בנוי?

הבובקט הוא למעשה מחפרון קטן שיכול לשמש למגוון רחב של פעולות. הבובקט יכול להזכיר מאוד טרקטור כיוון שיש לו כף מקדימה ולעתים אפילו כף מאחורה אם כי במצבים כאלו מדובר על בובקט מעט יותר גדול. הבובקט חזק מאוד, הוא עשוי ממתכת ומגיעה בצבעים שונים לפי היצרן כך שלא כמו הטרקטור שמוכר בעיקר מהצבע הצהוב שלו. הבובקט הוא כלי יעיל מאוד על אף ואולי גם בזכות הגודל שלו. הבובקט יכול להיות כל חשוב כי הוא נכנס לכל מקום, הוא יכול להיות גם בתוך הבניין בעוד הוא נבנה בעוד שטרקטור או כלים אחרים לא יוכלו להיכנס או לעבור באזורים צרים.

בובקט חשמלי ובובקט דלק

אז אמרנו שהבובקט הוא כלי יעיל וחשוב למרות ולעתים גם בזכות הגודל שלו וגם אמרנו שיש לו יכולת תמרון מדהימה שמוסיפה ליתרונות הגודל והקומפקטיות שלו, מה שגם עוזר לשנע אותו בקלות רבה יותר. עם זאת יש לו עוד כמה יתרונות ואחד מהחשובים שבהם הוא ההנעה שלו. ההנעה השלו יכולה להיות על ידי בנזין או סולר אך יש גם בובקטים חשמליים. בובקט חשמלי יכול לעבוד גם במקומות סגורים בלי לסכן את העובדים שסביבו. בסופו של דבר הבובקט הוא אחד הכלים שאם לא היו חשמליים היה קשה מאוד לעבוד איתם כיוון שאז הוא לא היה יכו להיכנס לתוך המבנה ולעבוד.

חפירה גם במקומות צרים

אחרי שהבנו כיצד בובקט יכול להיות הכלי היעיל והחשוב ביותר באתר הבנייה צריך לדבר על הפעילויות שלו. מה הוא בכלל יכול לבצע? כמובן שלפי הכף הגדולה שנמצאת בחלק הקדמי שלו הפעולה הראשית שהוא מבצע היא חפירה. הבובקט יכול לחפור ביעילות רבה גם באזורים קטנים יחסית. יש לו יכולת תמרון מדהימה כך שהוא יכול לחפור באדמה ולהסתובב כמעט לגמרי על צירו בלי לסכן את העובדים שמסביבו או את חלקי המבנה שכבר נבנו. כמו כן הוא יכול לחפור בעומקים יחסית מרשימים הודות ליכולת היציבה שלו ולגלגלים העבים שלו, שמאפשרים לו לפעול גם כשהוא באלכסון.

נשיאה של ציוד ופסולת

עם הכף הגדולה של הבובקט ניתן לעשות מגוון רחב של פעולות ומלבד חפירה ניתן גם לסחוב בעזרתו ציוד או פסולת. יש לא מעט בעיות שיכולות לעלות באתרי בנייה ולתפוס את העובדים לא מוכנים. לעתים דווקא שינוע חומרי הגלם לבנייה והציוד יכולה להיות המשימה הבעייתית. נשיאה של ציוד עם בובקט אמנם לא אפשרית לגובה אך הוא יכול להוביל אותו בתוך אתר הבנייה, כאשר ככל שאתר הבנייה יהיה גדול יותר כך השינוע בעזרתו יהיה חשוב יותר. כמו כן אפשר לפנות באמצעות בובקט זבל, החל מהאדמה שהוא חופר בעצמו ועד פסולת בניין שיכולה להצטבר בכמויות גדולות אפילו אחרי יום עבודה.

מאפשר גם קידוח ושיטוח

עם הכף של הבובקט אפשר גם לשטח את האדמה. שיטוח וקיבוע האדמה כך שלא יהיו בה מרווחי אוויר שיכולים לגרום לקריסתה אחרי זה היא פעולה חשובה מאוד בכל אתר בנייה. למעשה השיטוח של האדמה והיישור שלה יכולים להיות חשובים לא פחות מיציקת הבטון מעליה כיוון שהיא הבסיס שלה, ויכולה להוביל לשקיעות במבנה. כמו כן הבובקט יכול גם לקדוח באדמה. אמנם אין לכל בובקט מקדח מובנה אך גם אם לא, יש בובקטים שיש להם חיבור למקדח כך שהמקדח יתחבר למנוע שלו ויקבל כוח אדיר שיאפשר לו לקדוח באופן אנכי.