יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

התפתחות טכנולוגיית הקידוח

כל בניה כיום דורשת קידוח למטרת הנחת יסודות. הנחת יסודות בעצם מאפשרת לכל יסוד להחזיק את הבניין הנבנה בצורה בטיחותית ומדויקת. היסודות בעצם נקדחים היישר אל הקרקע ובכך מעניקים יציבות בטוחה לבניין הבנוי עליהן. כל בניין אשר נבנה מחויב כמובן ביסודות, והחל מהימים הראשונים להקמת הבניינים, החלו בקידוח יסודות. אך ההבדל המשמעותי בקידוחי יסודות בעבר לעומת קידוחי יסודות היום, היה בכלים אשר שימשו לקידוח יסודות, וכן באופן קידוח היסודות שבעבר היה שונה מהיום.
קידוח מודרני

הקידוחים בעבר

בעבר היו עושים שימוש בכלים גדולים ומגושמים במיוחד למטרת קידוח יסודות. מרבית הקידוחים היו בעצם קידוחים "ידניים", ללא אופציה לעמוד באמת את עומק הקידוח במדויק. מה שהביא בסופו של דבר לבניית בניינים פחות בטיחותיים. אומנם לא היה מדובר בבניינים בעלי סיכון גדול וחוסר בטיחות מוחלט, אך בהשוואה להווה מול העבר, הבניינים בעבר היו הרבה פחות בטיחותיים מהבניינים שנבנים כיום בהווה.

הקידוחים בהווה

כיום, בתקופה בה הטכנולוגיה שינתה את החיים שלנו, הן בתחומים פרטיים והן בתחומים עסקיים, גם הקידוח עבר שינויים משמעותיים. כיום ישנם כלים מדויקים מאוד המאפשרים לבצע קידוח יסודות. דוגמה לכלי קידוח מתקדם הוא הבובקט, כלי המזכיר בצורתו מעין רכב קטן, בעל כף חפירה או קידוח, המאפשר לבצע עבודות קידוח מדויקות ומתקדמות.

יתרונות הקידוחים בהווה לעומת העבר

בעקבות השינויים הטכנולוגיים בתחום הקידוח כיום, ובעזרת הכלים המתקדמים, הקידוחים בהווה מאופיינים במספר יתרונות משמעותיים לעומת הקידוחים בעבר:
  • הקידוחים בהווה נחשבים לבטיחותיים הרבה יותר. הן מבחינת הקידוח עצמו, והן מבחינת יסודות הבניין שנקדחים באופן בטיחותי הרבה יותר מבעבר.
  • הקידוחים בהווה נחשבים למדויקים הרבה יותר מבעבר, ובעזרת הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ניתן למדוד במדויק את עומק הקידוח.
  • באמצעות הכלים המתקדמים, הקידוחים היום לא רק נעשים מדויקים ובטוחים יותר, אלא גם בצורה מהירה יותר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה