יום חמישי, 14 בדצמבר 2017

הסכנה שבקידוח קרקע

אנשי מקצוע נדרשים להקפיד על כללי בטיחות מחמירים טרם ביצוע עבודות קידוח קרקע. קודם כל, יש תנאים מקדימים המהווים תנאי לביצוע עבודות מן הסוג הזה:
א. מערכות תת קרקעיות שעלולות להיפגע - יש הרבה מערכות שעלולות להיפגע בשל ההכנות לקידוח והקידוח עצמו. בין המערכות המסוכנות ניתן למנות כבלי חשמל, צינורות ביוב, מערכות תקשורת וטלפונים, צינורות מים וגז וסכנת מפולות בקרקע כמו חול שפוך.
ב. התאמה לסוג הקרקע - התנאי המקדים החשוב ביותר הוא להתאים את הקידוח לסוג הקרקע. כאן ניתן למצוא הבדלים  בעיקר בין קידוח שנעשה בחול, חרסית, חמרה, קרקע סלעית או כורכר. במידה ומנהל עבודה שמוקצה לטובת הפרויקט לא בטוח מה סוג הקרקע, יש להיעזר בבדיקה של מעבדה מקצועית.
ג. מבנים סמוכים - אי אפשר לבצע עבודות קידוח קרקע מבלי להתחשב במבנים סמוכים. הסכנה היא הפרת יציבות של המבנים, לכן חשוב לבדוק את תכנית המבנה ואת יציבות הבסיס שלו. עוד כדאי להימנע מסכנות על ידי הבחנה בין בניין קבוע, מבנה ארעי ועגורן שנמצאים בקרבת הקידוח או החפירה.
שירותי קידוחים למגזר הפרטי, העסקי והציבורי
כפי שניתן לראות, כללי הבטיחות תקפים בכל סוגי השירותים הניתנים בארץ ובעולם. כללים אלו חשובים להגנה על המגזר הפרטי, העסקי והציבורי והם משמשים גם גופים תעשייתיים ואנשי מקצוע. את כללי הבטיחות משלבים בין היתר בקידוחי כלונסאות או הכנסת כלונסאות ליצירת יסוד המבנה. בנוסף, יש עבודות קידוח קרקע המתבצעות על ידי רכבי בובקאט, קידוחי בורות ניקוז לאחר הצפות והקמת קירות דיפון בעקבות גשמים וחדירת מים.

חברה מקצועית מבצעת עבודות קידוח מסביב לשעון ויודעת להקפיד על כללי הבטיחות. רק באמצעות כללים אלו ניתן למנוע קריסה של הקרקע ולהגן על העובדים. מטרת כללי הבטיחות היא גם לאפשר עבודות קידוח מהירות ויעילות. בעזרת הכללים ניתן לבצע קידוחים הידראוליים מכל הסוגים, לספק שירותי אינסטלציה ולהקים חיבורים בין בריכות ומאגרי מים. יתרה על כך, כיום יש ביקוש משמעותי לשירותי הקמת מגדלי קידוח ידניים המשלבים עבודה עם מכונת קידוח הידראולית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה