יום שלישי, 16 באפריל 2019

גניבת בובקט – איך לא יקרה לכם?


מהו בובקט ולמה הוא חשוב?


הבובקט הוא אחד מכלי העבודה החשובים ביותר שיש באתרי בנייה. הבובקט הוא למעשה כלי קטן יחסית, בגודל של מלגזה די קטנה, והוא יכול לבצע שלל פעולות. הבובקט יכול לסחוב ציוד, הוא יכול לשטח אדמה, הוא יכול להעביר גם פסולת ממקום למקום וגם לקדוח אם יש לו מקדח מובנה או אפשרו להתחברות למקדח. בובקט הוא אחד הכלים בלעדיהם לא ניתן לעבוד אפילו שיש כלים גדולים וחזקים ממנו. הוא יכול לעבוד גם בשטחים יחסית קטנים וכך למעשה אפשר להשתמש בו בכל שלב בבנייה. הבעיה היא שבגלל שהוא קטן וחשוב כל כך אפשר לגנוב אותו ומכך צריך להיזהר.

מי יכול לגנוב את הבובקט?



יש הרבה אנשים שהיו שמחים לגנוב את הבובקט. מדובר באחד הכלים השימושיים ביותר ולכן אפשר להשתמש בו במגוון רחב של פעולות, מה גם שאפשר למצוא לו לא מעט קונים. אמנם היום יש שיטות רבות כיצד לדעת היכן הבובקט והאם הוא גנוב או לא אך בכל זאת לא תהיה בעיה לאנשים לרכוש בובקט גנוב כי הם מקבלים אותו כנראה במחיר שובר שוק, כך שגם אם הם יחשדו זה לא באמת משנה. גניבת הבובקט יכולה להתבצע על ידי העובדים באתר הבנייה או על ידי אנשים חיצוניים הרי כולם יודעים שהבובקט נמצא שם, הוא עושה רעש, חשוף וקל לזיהוי.

כיצד ניתן לגנוב את הבובקט?


גניבת בובקט יכולה להתבצע על ידי כמה שיטות. יש אנשים שיודעים כיצד להפעיל אותו והם רק צריכים גישה אל מושב הנהג. לאחר מכן הם פשוט ייסעו איתו עד שהוא יגיעו אל מחוץ לאתר הבנייה ולאחר מכן יעלו אותו על טנדר או משאית גדולה וייקחו אותו למקום בו לא יוכלו לעלות עליהם. כמו כן ניתן לגנוב אותו בעיקר בגלל שהוא נמצא באתר בניה, נאמר את זה כך, לא המקום הכי שמור שיש. בסופו של דבר הבובקט יכול להיות כלי שימושי מאוד לגנבים ויחד עם הקלות היחסית בהגעה אליו ובשינוע שלו יש צורך למצוא פתרונות הולמים כדי למגר את הסיכוי שזה באמת יקרה. 

כיצד נפתור את בעיית הגניבות?


כדי שלא יגנבו לכם את הבובקט אתם צריכים להפעיל כמה קווי הגנה. קו ההגנה הראשון הוא כמובן להרחיק את מפתחות הבובקט או את אפשרויות ההפעלה שלו כך שלא כל אחד יוכל לעשות זאת על דעת עצמו. כיום יש בובקטים עם אמצעי הגנה מובנים כך שלא כל אחד יכול להתניע אותו, ויש גם בובקטים עם אזעקות מובנות בכל מקרה שרצף הפעולות הדרוש לא יקרה, כולל הזזה שלו מהמקום בלי התנעה. כמו כן מומלץ לא להשאיר אותו במקום חשוף וכמובן שתמיד יהיה שומר באתר הבנייה. אמנם זה לא תמיד אפשרי אך בכל זאת זה יכול להיות פתרון, הרי הוא נשאר שם למשך הבנייה כולה.

כדאי לבטח את הבובקט בכל מקרה


לא משנה עד כמה אתם חושבים שאתם מוגנים מפני גניבות אתם לא יכולים להיות בטוחים בעצמכם ושאננים. הסכנות תמיד קיימות ואם יגנבו לכם את הבובקט אתם יכולים להפסיד עליו עשרות אלפי שקלים וכמובן שהבנייה באתר הבנייה תיעצר. מה שצריך לעשות כדי להיות מוגנים במאה אחוזים הוא פשוט לבחור לו ביטוח מתאים. יש כיום ביטוחים נגד גניבות כמו שיש ביטוחים נגד יציאת הבובקט משימוש, התהפכות שלו, תאונות עבודה, נזקים שיכולים להיגרם לצד ג', גניבה של חלקים ממנו בלבד וכן הלאה. ביטוח טוב עם חברת ביטוח אמינה יכולה לעזור לכם להיות רגועים גם במידה והוא ייגנב.

הפוסט פורסם ראשון במדיום אלון יסודות גניבת בובקט — איך לא יקרה לכם? בתאריך 16.4.19
https://medium.com/@alon29265401/%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%95%D7%91%D7%A7%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%9B%D7%9D-42863d058109

יום ראשון, 7 באפריל 2019

כלונסאות באתרי בניה מידע אינפורמטיבי

בטח יצא לכם לשמוע על הכלונסאות, אך המאמר הזה יסביר לכם את כל המידע לגביהם!

מהו כלונס ולמה צריך אותו?

הכלונסאות הם למעשה מוטות ברזל ארוכים שמוחדרים לאדמה ואמורים להיות היסודות של כל מבנה. הם למעשה יכולים להיות יסודות של בית פרטי ועד גורד שחקים ענק, גשר שמחבר בין שני איים או מחלף ענק שיש בו כמה מפלסים. ללא יסודות אי אפשר לבנות, כי המבנה שבונים ולא משנה עד כמה גדול וכבד הוא, לא יוכל להחזיק את עצמו על הקרקע. הקרקע יכולה לקרוס, האנשים שישתמשו במבנה יכולים בסכנה וכיום אי אפשר לבנות ללא החדרת כלונסאות גם באופן חוקי. כלונס הוא מוט ברזל מזוין שאחרי החדרתו לקרקע, אחרי קידוח מתאים, ממלאים אותו בבטון והוא נשאר מקובע ונותן יציבות.

אלו סוגי כלונסאות קיימים?

יש שתי סוגי כלונסאות ראשיים כאשר ההבדלים עוד יכולים להמשיך להסתעף לפי צורת הכלונס. למשל, יש כלונסאות שיכולים להיות כמו קיר שלם שאמור לתחום את הקרקע כך שהיא לא תקרוס, כמו למשל כאשר בונים מתחת לקרקע כמו למשל חניון תת קרקעי או קומות תחתונות לקניון. עם זאת יש שני סוגי כלונסאות ראשיים, כלונס קצה או כלונס מרחף, האחרון נקרא גם כלונס חיכוך. כלונס קצה הוא כלונס שמוחדר עד לאדמה הקשיחה. האדמה הקשיחה הזו לא תמיד תאפשר להחדיר אותו עוד אך אז היציבות שלו תהיה מעולה כי שהגיע לקרקע. כלונס מרחף מסתמך על החיכוך עם האדמה וכך אינו זז.
106

מה משפיע על סוג הכלונס?

את סוג הכלונס לפי החלוקה שעליה הרחבנו בפסקה הקודמת יש לבחור לפי סוג הקרקע ולפי הצורך אך יש כמובן עוד הבדלים כמו צורת הכלונס, כמות הכלונסאות שיוחדרו, העומק אליו יוחדרו הכלונסאות וכן הלאה . כל אלו נקבעים לפי מספר רב של פרמטרים וביניהם הראשי הוא גודל ומשקל הבניין. ככל שהבניין או המבנה שייבנה יפעיל יותר לחץ על הכלונסאות כך יהיה צורך בכלונסאות חזקים יותר שיוחדרו עמוק יותר. סוג הכלונס מושפע גם מסוג האדמה, אם יש אדמה בוצית או חולית יש סיכוי טוב שהכלונס פשוט ייבלע ולא יעמוד בחיכוך. לכן משתמשים בשיטות מתוחכמות ומתקדמות להחדרתו.

מה עושים באדמה בעייתית?

כאשר ישנן אדמות בעייתיות, כמו למשל אדמה בוצית או אדמה חולית, יש צורך להחדיר את הכלונס בשיטות אחרות מאשר ההחדרה הרגילה. בעוד ההחדרה הרגילה מתחילה מקידוח הפיר אליו יוחדר הכלונס ולאחר מכן הוצאת המקדח והחדרתו, עם אדמות חוליות או בוציות אי אפשר לבצע זאת. לכן יש שתי שיטות ידועות כאש הידועה יותר היא שיטת הבנטונייט. בשיטה זו לאחר סיום הקידוח, בעת עליית המקדח אל פני הקרקע, מוזרם בנטונייט, שהוא מינרל שסופח מים ומונע את קריסת האדמה על הפיר, מצינור ייעודי. בשיטת צינור המגן הקידוח נעשה עם הצינור, שנשאר אחרי הוצאת המקדח.

מי יכול להחדיר כלונס בבטחה?

החדרה בטוחה ומקצועית של כלונס חייבת להתבצע עם כלים מתאימים וצוות עם שנות ניסיון רבות. יש לא מעט טעויות שמתבצעות על החדרת הכלונסאות באתרי בנייה אך כאשר מדובר בצוות קידוח מנוסה אין סיכוי שהן יקרו. צריך לזכור שקידוח כלונסאות הוא הפתיח של הבנייה, הפעולה החשובה ביותר, וטעות בהחדרתם יכולה להיות בלתי הפיכה ומשמעותית מאוד בהמשך. לכן יש צורך בכלים כבדים מאוד שישמשו לקידוח אפילו בפרויקטים קטנים ואפילו אם מדובר על בית קרקע. כדי למצוא צוו קידוח כלונסאות מתאים ומנוסה שמתמחה בכל סוגי הקידוחים, יש לבצע סקר שוק ולסנן היטב.
07.04.19הפוסט כלונסאות באתרי בניה מידע אינפורמטיבי פורסם ראשון בבלוג אלון יסודות מדיום בתאריך

https://medium.com/@alon29265401/%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%A1%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99-4d5541b6e877