יום ראשון, 16 בפברואר 2020

יתרונות הבובקט בעבודות בנייה

מיני מעמיס מסוגל לבצע מגוון רחב של פעולות ולכן הוא חיוני בעבודות בנייה. במאמר הבא נסביר את יתרונות הציוד המכני ההנדסה הזה, נבין כיצד משתמשים בו ונביא טיפים לבחירה נכונה שלו עבור הפרויקט הבא
בובקט היא חברה אמריקאית גדולה שמתמחה בייצור ציוד מכני הנדסי. בין רשימת הציוד המיוצר על ידי החברה, בולט בעיקר מיני מעמיס שמטרתו לתפקד כיעה אופני קומפקטי. למעשה, ההצלחה של החברה בייצור הציוד הזה כל כך גדולה – עד שהמיני מעמיס מכונה על ידי רבים בובקט ואף הפך לשם גנרי של דגמים המיוצרים על ידי חברות אחרות לגמרי.
אחת הסיבות להצלחה של המיני מעמיס קשורה ליתרונות שלו בעבודות בנייה. בגלל שפרויקטים בענף הבנייה הם
בדרך כלל המקום שבו גם ניתן למצוא את המיני מעמיס, כדאי להתעכב על התכונות שלו בהשוואה לסוגים אחרים של ציוד מכני הנדסי. בנוסף, בדיקה לעומק של מאפייני ותכונות הציוד יכולה לסייע להתאים אותו לפרויקטים שונים.

מה עושים עם מיני מעמיס?

התפקיד העיקרי של מיני מעמיס הוא כאמור לסייע בעבודות עפר ובנייה. כאשר משלבים את המיני מעמיס בעבודות עפר ובנייה, הוא מציע מספר יתרונות משמעותיים:
א. מבנה הציוד – מיני מעמיס מורכב משלדה קשיחה יש לו מנוע מאחור עם זרועות הרמה בשני הצדדים של תא המפעיל. בזכות המבנה שלו, הוא יציב מאוד ואפשר לבצע איתו עבודות עפר ובנייה קטנות וגדולות. במילים אחרות, השימוש באותו ציוד לסוגים שונים של עבודות בנייה היא אחת הסיבות העיקריות לכך שהוא עדיף על ציוד אחר.
כאן המקום להזכיר שצריך רישיון ייעודי על מנת להפעיל ציוד מכני הנדסי. מלבד הצורך ברישיון לטובת הפעלה חוקית של הציוד, הוא גם משפיע על שיטת ההפעלה שלו. בנוסף, מבנה הציוד דורש הכשרה מסוימת על מנת להבטיח שליטה מלאה בכלי גם בתנאי שטח מורכבים. 
ב. חפירה, נשיאה והעמסת עפר – מבחינה פרקטית, היתרון של בובקט בעבודות בנייה בא לידי ביטוי בהשפעה החיובית שלו על תהליך הטיפול בעפר. בגלל שבכל פרויקט בנייה מצטבר עפר, צריך ציוד שיידע להתמודד איתו. בפועל, זה אומר שאפשר להשתמש בציוד מכני הנדסי שמתפקד כיעה אופני גם בשביל לחפור את העפר אבל גם על מנת לשאת ולהעמיס אותו על גבי משאיות.
את כושר החפירה, הנשיאה והעמסת העפר של ציוד מכני הנדסי אפשר לבדוק עוד לפני שבוחרים אותו. אם למשל רוצים לשלב ציוד מכני הנדסי כזה בפרויקטים של ענף הבנייה, כדאי להתרשם מהמפרט הטכני שמפורסם על ידי היצרן. 
ג. כושר תמרון – היתרון הכי גדול של בובקט בהשוואה לסוגים אחרים של ציוד מכני הנדסי הוא כושר התמרון. קודם כל, בציוד מכני הנדסי כזה אפשר לראות שזוג הגלגלים הימני מונע בנפרד לחלוטין מזוג הגלגלים השמאלי. 
שנית, זה מאפשר למפעילי הציוד לשלוט בכיוון הנסיעה וגם לבצע פניות חדות באמצעות חלוקת הכוח לזוגות הגלגלים. בזכות כושר התמרון, היעה האופני מאפשר פנייה ברדיוס אפס ומתמרן היטב במקומות צפופים, באתרי בנייה עמוסים ואפילו ברחובות צרים של ערים ומושבים.

כך בוחרים מיני מעמיס


היכרות עם היתרונות של בובקט בעבודות בנייה היא רק חלק משורה ארוכה יותר של שיקולים שאליהם צריך להתייחס אם רוצים לשלב אותו בפרויקטים. כך למשל, צריך להחליט אם קונים מיני מעמיס לפרויקט חד פעמי או אם מעדיפים לשכור אותו לפי שעה. לאחר מכן, ניתן להשוות בין הדגמים המיוצרים על ידי החברה ולבחור את זה שמתאים להיקף העבודות.
תוכלו לקרוא עוד תכנים גם בבלוג בתפוז >>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה