יום שני, 18 במאי 2020

מה חשוב לבדוק לפני ביצוע קידוח קרקע?


בדיקת קרקע מתבצעת לפני ביצוע קידוח קרקע והיא מתייחסת לגורמים רבים שעל פיהם מתאימים את הקידוח אל סוג הקרקע. מתוך כך ומתוך ההשפעה הגדולה שלה על המבנה העתידי ועל הבניה שלו החשיבות שלה היא אדירה. במהלך בדיקת הקרקע יילקחו ממנה דגימות שיבדקו בהמשך אצל אנשי מקצוע בתחום. אלו יוכלו לפרוס את התמונה המורכבת של כל מה שקשור בסוג הקרקע, הזיהומים השונים שהיא עלולה להכיל, החומרים ממנה מורכבת והדרך שיש לעבוד איתה. בדיקת הקרקע היא זאת שתכריע איך לבנות עליה ואם בכלל כדאי לבנות עליה.


מתי מבצעים בדיקת קרקע

את הבדיקה בדרך כלל מבצעים לפני קידוח קרקע. בדרך כלל, בור ספיגה או חלחול ידרשו בדיקת קרקע מקדימה, אך כמעט לכל עבודה שבה מבצעים קידוחים יש להתכונן בעזרת בדיקת הקרקע. כמובן שיש לבצע בדירת קרקע לפני בניית מבנה או בניין. קידוח קרקע לצורך בדיקות מתבצע לא רק באתרי בניה שונים אלא גם לצורך חקלאי או בחיפוש אחר נפט או חומרים שונים באדמה. למעשה ניתן לעשות קידוחים לבדיקת קרקע בכל מקרה בו יש צורך ללמוד על הקרקע ולכל צורך. מזג האוויר אינו משפיע על הבדיקות וניתן לבצע אותם במזג אוויר רטוב או חם.

סוג הקרקע והערכות מתאימה

בדיקה של הקרקע תעזור להבין מול איזה חומר אנו מתמודדים ואילו מקדחות צריך לשם העבודה. כך ניתן גם לתמחר את העבודה בצורה נכונה ולהימנע מהפסדים לא צפויים. בעזרתה נוכל לדעת עוד לפני הקידוח מה גודל החלקיקים שמרכיבים אותה. חול למשל, הוא קרקע קלה, חס היא קשה ואילו חמרה היא הבינונית. הבדיקה תעזור להבין את התפלגות החלקיקים באדמה אותה אנו בודקים.

בדיקה לפני קידוח

לפני קידוח קרקע חשוב לבצע מספר קידוחי ניסיון. קידוחים אלו נועדים לזהות את סוג הקרקע, את צפיפותה ואת החומרים ממנה מורכבת, על מנת ליצור אסטרטגיית חפירות וקידוחים נכונה. את בדיקת חשוב לבצע במקומות שונים ובעומקים שונים, כך יהיה ניתן לדעת איפה הקרקע הופכת קשה ומה עומק היסודות וסוג היסודות אותם נצטרך לבניית מבנה חדש. היתרון של קידוח קרקע לבדיקות עוד לפני תחילת העבודה הוא בכך שהוא יכול למפות את הקרקע בשכבות התחתונות שלה. כך יהיה ניצו להסיק מסקנות טובות ונכונות יותר על איכותה של הקרקע ולהיערך נכון יותר לפרויקט.
לסיכום, לפני ביצוע של קידוח קרקע כדאי לבדוק את הקרקע עצמה. בדיקה של הקרקע תעזור להבין אילו חומרים יהיו נחוצים לקידוח, אילו מקדחות ואם בכלל כדאי להתחיל לבצע קידוח. במידה ולא בודקים את הקרקע עלולות להיות לכך תוצאות הרסניות במיוחד. מקדחות שנהרסות, קריסת חומרים פנימה אל האדמה וחוסר כדאיות כלכלית של פרויקטים. על כך, מומלץ תמיד לבצע בדיקה של האדמה לפני תחילת עבודה על פרויקט.

קידוח קרקע



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה