יום רביעי, 11 בדצמבר 2019

כלונסאות – סוגים שונים

היכרות עם סוגים שונים של יסודות בניין יכולה לסייע עבור אנשי מקצוע שעוסקים בתחום והלקוחות שמזמינים מהם שירותים. במאמר הבא נתמקד באופן שבו בוחרים את יסודות הבניין ונבין מה הקשר ביניהם לבין סוג הקרקע ואופי העומסים הצפויים
יסודות בניין מיועדים לקבע את המבנה לקרקע או לתמוך בעומסים שונים שקשורים אליה. כתוצאה מכך, אחד מיסודות הבניין החשובים ביותר הם כלונסאות. בעזרת יסודות בניין מן הסוג הזה ניתן לקבע את המבנה לקרקע, לתמוך בעומסים שקשורים אליה ולאחר מכן גם לפתור בעיות שקשורות אל סוג הקרקע.
הבעיה היא שקיימים סוגים שונים של כלונסאות ולא כולם יודעים כיצד להבחין ביניהם. מידע כזה של סוגי יסודות בניין חשוב מכפי שנהוג לחשוב, כי הוא יכול לסייע גם לאנשי המקצוע שעוסקים בתחום וגם ללקוחות הקצה שמזמינים מהם שירות. מעבר לכך, ההיכרות עם סוגים שונים של יסודות בניין פשוטה מכפי שנהוג לחשוב.
<< למעבר לאתר של אלון יסודות בנטונייט לחצו>>

כל כלונס והמאפיינים שלו

הנה למשל מאפיינים בולטים של סוגים שונים של כלונסאות:
א. כלונס מוחדר – זהו יסוד בניין שכיח בגלל שאפשר לייצר אותו במפעל ולהביא אותו לאתר לצורך החדרתו אל עומק הקרקע. את הסוג הזה של יסוד בניין מחדירים אל הקרקע על ידי מהלומות ולכן כדאי לייצר אותו מפלדה, אך בפועל הוא יכול להיות מיוצר מכל חומר. 
ב. כלונס חיכוך – כלונס חיכוך הוא סוג של כלונס מוחדר שאותו אפשר להחדיר עד הסוף. הבעיה היא שלא בכל קרקע ניתן לבצע החדרה כזו, לכן חשוב לבחון מראש את מאפייני הפרויקט ואת אופי העומסים הצפויים להיות על המבנה. 
ג. כלונס קצה – את כלונס הקצה מחדירים בצורה חלקית. בשטח, זה אומר שמקפידים להמשיך את החדרת יסודות הבניין בתוך הקרקע רק עד שהתקיעה הופכת להיות קשה במיוחד. מבחינת אנשי מקצוע, המשמעות היא שיסוד הבניין הגיע לשכבת קרקע קשה ויציבה. מנגד, החיסרון הוא שלעיתים עלולים דווקא גושים בקרקע למנוע את החדרתו – למרות שהוא עדיין לא הגיע לשכבת העומק הרצויה.
ד. כלונס קידוח – הפתרון הכי נפוץ בישראל להחדרת יסודות בניין היא שימוש בכלונסאות קידוח. זה כלונס שמחדירים בכמה שלבים, גם על מנת להבטיח את שלמות הרכיב וגם בשביל להגן על בטיחות העובדים. בין היתר, שלבי הקידוח מחייבים שימוש במכונת קידוח. לאחר מכן מחדירים לבור מוטות זיון שקשורים זה לזה, יוצקים בטון ולבסוף מחדירים מוטות זיון נוספים כדי להעניק המשכיות לעמודים או לקורות. 
מהו קיר שיגומים?
שיטה אחרת של שימוש ביסודות בניין מנצלת את היתרונות של קיר שיגומים. במילים פשוטות, מדובר על רצף של כלונסאות שהתפקיד שלהם הוא לתמוך באדמה אבל מצד אחד של הקיר. בעזרת יסודות הבניין ניתן להרכיב את קיר השיגומים, אבל התנאי הוא שימוש בכלונסאות כפולים באורכם מגובה הקיר וחזקים במיוחד בעומק רב בתוך הקרקע. 
לבסוף, יש משמעות לאופן שבו מבצעים בחירת יסודות לפי סוג הקרקע ואופי העומסים הצפויים. סוג הקרקע קובע איזה יסודות בניין יהיו רלוונטיים ובאיזה יסודות אי אפשר להשתמש, מה גם שהוא מאפשר להגביר את רמת הבטיחות כאשר המבנה עצמו צפוי להיות עמוס וכבד במיוחד. כמו בשלבים מוקדמים יותר של בחירת יסודות בניין, גם בשלב הזה חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע. 

לסיכום, סוגים שונים של יסודות בניין הם חלק בלתי נפרד מהתהליך המורכב של שימוש בקרקע לצורך הקמת מבנים. האופן שבו משתמשים בכל יסוד בניין משפיע בסופו של דבר על יציבות המבנה ועל הבטיחות. 
הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום בתאריך 11.12.19

יום חמישי, 21 בנובמבר 2019

מהו בנטונייט? אלון יסודות עונים

קידוחים שבהם עושים שימוש במינרל מיוחד שמסוגל להפוך לצמיגי מיד לאחר מגע במים פותרים שורה ארוכה של בעיות. במאמר הבא נסביר על קידוחים מן הסוג הזה, נבין מה מאפיין אותם ונציג את השימושים העיקריים בהם
קידוחי בנטונייט מכונים על שם חומר מינרלי בעל מאפיינים מיוחדים. בין היתר, אותו חומר מגיע בצורת תמיסה אך הוא הופך לצמיגי מיד לאחר המגע עם מים. בפועל, מדובר על השיטה היחידה שבה אפשר לבצע קידוחים בתוך קרקע שמכילה אחוז גבוה של חול או מי תהום. 
במילים אחרות, הקידוחים נועדו לפתור בעיה שבה החול או המים עלולים לגרום לקריסת הבור. במקום לקחת סיכון שהבור יקרוס והקידוחים יירדו לטמיון, משתמשים בחומר שנקרא בנטונייט ומנצלים את התכונות והמאפיינים שלו. מעבר לכך, בקידוחים אלו עושים שימוש במינרל שמוכיח את עצמו גם בעת קדיחת בורות לפני הצבת יסודות בניין או כלונסאות.

היתרונות של הקידוחים

קידוחים עם מינרלים שהופכים לצמיגיים לאחר המגע עם מים מאפשרים לבנות על גבי קרקע חולית רטובה או לחה. בפועל, ניתן להצביע על שורה ארוכה של יתרונות שנלווים לקידוחים כאלה:
א. התאמה לקרקע עם מאפייני צפיפות שונים – המצב ברחבי הארץ הוא שיש המון סוגי קרקעות ושלכל קרקע מאפייני צפיפות שונים. כתוצאה מכך, אין ברירה אלא להשתמש בקידוחים שמתאימים לסוג הקרקע ועוזרים לשמור על יציבות. 
ב. שיתוף פעולה עם מהנדסי בניה אזרחית – בדור הנוכחי של קידוחים מקפידים לשתף פעולה עם מהנדסי בניה אזרחית. בעזרת שיתוף הפעולה אפשר להפיק את יתרונות הקידוח, לוודא עמידה בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ולצמצם למינימום את הסיכון לקריסה. 
ג. הפעלת המקדח – אנשי מקצוע גורסים שהיתרון האמיתי של בנטונייט טמון בכך שהוא אינו מפריע למקדח לבצע את עבודתו. היות ומדובר כאמור על חומר שמגיע במקור בצורה של תמיסה, ניתן להפעיל את המקדח על גבי הקרקע ועדיין למנוע מדפנות הבור לקרוס ולסתום אותו. 

שלבי העבודה עם בנטונייט

עוד משהו שכדאי לדעת על קידוחים בקרקע חולית, רטובה או לחה בעזרת מינרלים שהופכים לצמיגיים עם המגע במים קשור לשלבי העבודה. ראשית, יש להחדיר את המוטות המזוינים והבטון דרך משאבה. שנית, הבטון כבד יותר והוא גורם למינרל להידחף כלפי מעלה. שלישית, יש להשתמש במשאבה נוספת כדי לשאוב את המינרל עצמו וכך לעשות בו שימוש חוזר.
תהליך העבודה המתואר מוכיח שקידוחים בעזרת המינרלים הם גם ידידותיים לסביבה. מבחינת לקוחות הקצה ובהם קבלני או מהנדסים של בניה אזרחית, מדובר על שיטה מעולה וחסכונית. למעשה, כל מה שצריך לדאוג לו הוא יצירת קשר עם חברה מקצועית שמסוגלת לבצע את העבודה והקידוחים.

בחירת חברת קידוחים

בעת בחירת חברת קידוחים רצוי לבדוק את ההיסטוריה והפרויקטים הקודמים שבהם השתתפה. כך ניתן לדעת האם לחברה יש את הרקע והניסיון להתמודד עם המינרל, או לבצע את ההתאמות הנדרשות. בהמשך, אפשר גם לקבל המלצות מאנשי המקצוע של החברה ולבקש מהם לראות תמונות של קידוחים מוצלחים. 
בשורה התחתונה, המאפיינים של מינרלים שהופכים לצמיגיים עם המגע במים מוכיחים את ההתקדמות שחלה על תחום הקידוחים. מינרלים אלו מאפשרים לקדוח בקרקע שעד לפני מספר שנים הייתה לא רלוונטית, הם תורמים לירידת המחירים והם מסייעים לביצוע פרויקטים מורכבים. 

אם רוצים לנצל את יתרונות המינרלים האלה, כדאי ליצור קשר עם חברה שמתמחה בקידוחים ולבדוק את הניסיון שלה. כך ניתן ליהנות מכל העולמות ולשלב את הדור הבא של הקידוחים גם באזורים בעייתיים. 
הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום בתאריך 21.11.19

יום ראשון, 8 בספטמבר 2019

בנטונייט מהם יתרונותיו

יש לא מעט מושגים לא ברורים בעולם הבנייה שהאדם הממוצע בוודאי יירתע מהם מאוד, אך אחד מהם הוא בוודאי מכיר ואלו הם קידוחי הכלונסאות. קידוחי כלונסאות יכולים להיות הרבה יותר מסובכים אפילו ממה שנדמה לנו, כאשר גם ככה הם נראים כמו מלאכה מורכבת וקשה, אך קידוח בנטונייט הוא אחד מהפלאים שעוזרים לחפור בכל מצב. מה זה בכלל בנטונייט ולמה הוא שימושי?

קידוחי כלונסאות ומה שמסביבם

אין ספק שקידוחי כלונסאות הם אחת המלאכות הכי ידועות לאנשים שלא מגיעים מעולם הבנייה וכל אחד יודע מה זה כלונס, אם לא מהפסיכומטרי אז מחיי היום יום. הכלונס הוא למעשה מוט ברזל ארוך וחזק שמוחדר אל הקרקע ומהווה את היסודות של מבנה עתידי. כלונסאות אלו יכולים להיות ארוכים עד כדי אורך של כמה עשרות מטרים ומוחדרים עמוק באדמה. לעתים, האדמה לא מאשפרת חפירה בשיטה הנוחה, בה חופרים את הפיר שאליו אמור להיות מוחדר הכלונס ולאחר מכן מחדירים אותו ומכסים אותו בבטון, כי האדמה פשוט קורסת בגלל שהיא בוצית. מה עושים? בנטונייט הוא התשובה.

הכירו את הבנטונייט

בנטונייט הוא אחד החומרים כי מופלאים שהאדם גילה והוא למעשה מינרל פילוסיליקטי. אם זה לא אומר לכם הרבה, פשוט נאמר כי המינרל הזה סופח מים. למעשה מדובר בסוג של חרסית לא טהורה שמורכבת בעיקר ממינרל החרסית מונטמורילוניט שמכיל אלומיניום, נתרן, סידן ומגנזיום. יש שני סוגי בנטונייט כאשר אחד מהם מתנפח והשני לא. השימושים שלו הבנטונייט רבים אך מוכרים בעיקר מענף הבנייה שם הם עוזרים לקידוחים יעילים יותר באדמות בוציות ספוגות במים כאשר החפירה של הכלונסאות קורסת לתוך עצמה. 

כיצד משתמשים בבנטונייט מטרות קידוח?

קידוחים באמצעות בנטונייט נקראים קידוחי בנטונייט והם מהקידוחים הכי חשובים שיש, כי בלעדיהם לא היה ניתן לבנות במקומות רבים, לפחות לא בצורה בטוחה ובטח לא בצורה פשוטה ויעילה. הקידוח מתבצע באותה שיטה עם מקדחות ארוכות וחזקות אם כי בקצה המקדחה יש צינור שדרכו מוזרם הבנטונייט. הבנטונייט הוא חומר ג'לי נוזלי ביותר, והוא למעשה ממלא את הבור שנחפר באופן מיידי. הבנטונייט מונע מהפיר לקרוס אל עצמו כיאה לאדמה בוצית, וכשמגיעים אל העומק הרצוי מוציאים את המקדחה ולמעשה אותו פיר מלא בבנטונייט. לאחר מכן מחדירים את הכלונס דרך הבנטונייט הנוזלי שכמובן לא מתנגד, ולאחר מכן ממלאים את הפיר בבטון כמו כל קידוח אחר. הבטון מוזרם אל החלק התחתון של הבור וכיוון שהוא כבד יותר מהבנטונייט הוא דוחק אותו כלפי מעלה והבנטונייט יוצא לבדו.

מה היתרונות של הבנטונייט?

  • היתרונות של הבנטונייט רבים והם אלו שלמעשה מאפשרים את השימוש בו למטרות קידוח. אחד היתרונות הכי חשובים של החומר הוא היכולת שלו להתנפח כשהוא נרטב. ההתרחבות הזו, שנקראת גם 'ניפוח', גורמת לבור שנחפר לא לקרוס לתוך עצמו כשהוא פוגש ברטיבות של האדמה מה שמאפשר את כל מהלך הקידוח.
  • הבנטונייט מסוגל לספוג כמה מאות אחוזים מהמשקל היבש שלו מה שמאפשר להשתמש בו גם בשימוש בתעשיות הנפט והגז ולא רק לקידוח.
  • תכונת הניפוח של הבנטונייט יעילה מאוד גם כחומר אטימה כך שברגע שיש מים הוא סופח אותם ולא מאפשר להם לעבוד. 

חומר נפוץ בישראל


קידוחי בנטונייט הם מהקידוחים הכי נפוצים בישראל לאדמות בוציות כיוון למרות שיש עוד שיטות שיכולות להיות יעילות כמו למשל צינור מגן, בו קודחת המקדחה אל עומק האדמה כאשר מסביבה יש מן שרוול שמגן עליה מפני קריסה של האדמה ולאחר מכן היא נשארת באדמה עד ליציקת הבטון. הבנטונייט אמנם מכיל שיטה לא כל כך פשוטה אם כי בעבודה מקצועית היא יעילה במיוחד.

יום רביעי, 31 ביולי 2019

קידוחי קרקע


מתי יש צורך קידוחי קרקע?

קידוחי קרקע הם אולי משימה שנראית פשוטה אך מדובר במשימה חשובה מאוד, מורכבת ויסודית. אי אפשר לקדוח בקרקע בלי תכנון מקדים מראש כאשר צריך לזכור כי קידוח לא נכון יכול להיגמר באסון, כאשר האסון הזה יכול להגיע גם כמה שנים אחרי שהוא בוצע. קידוחי קרקע יכולים להיות נפוצים בכל מיני סיטואציות כמו למשל הנחת כלונסאות בתוך האדמה לקראת בנית מבנה או ועד קידוחים ארכיאולוגיים. בכל פעם שיש צורך להגיע אל תוך האדמה, אפילו עד לשכבות יחסית גבוהות, נדרשים כלי קידוח וצוות קידוח מנוסה.

אלו סוגי קידוחים הכי נפוצים?

·        סוג הקידוח הנפוץ והמוכר ביותר הוא קידוח כלונסאות. קידוח זה מתבצע במטרה להחדיר כלונסאות, כלומר מוטות ברזל חזקים, אל תוך האדמה במטרה להוות את היסודות של המבנה. לאחר הנחת הכלונסאות אל הבור מוזרם בטון וכך מתקבלים יסודות חזקים לפי הצורך.
·        לעתים הקידוחים לא נועדו רק לחפור בורות לכלונסאות שיוחדרו אל הקרקע אלא כדי לבנות מבנים תת קרקעיים. במצבים כאלו יש צורך בכלונסאות דיפון, שנקראות גם קיר שיגומים. קיר זה נועד כדי לתמוך בקרקע שלא תקרוס כדי ליצור בה הבדלים במפלסים.
·        לעתים יש צורך לבצע קידוח בקרקע רק כדי לבדוק את סוג הקרקע. לא תמיד יודעים מה שכבות הקרקע, למרות שיש אדמת כורכר על פני השטח יכול להיות שמתחת לשכבות אלו שכבות נוספות, אולי חזקות ואולי חלשות יותר. לעתים יש צורך להגיע גם לשכבת מי התהום ובמצבים אחרים פשוט לקחת דגימות של האדמה לצורך קידוח עתידי נוסף.
·        אם כבר הזכרנו קדיחות באדמה לצורך בדיקה, לעתים יש צורך לבצע את הקידוח רק כדי לגלות אלו שכבות יש למטרות מחקר. המחקרים הללו יכולים להיות מחקרים גיאולוגיים כדי להבין את הלוחות הטקטוניים, היווצרות הרים או בדיקות למען גילוי פעילות הרי הגעש שיש במקום בעבר, ועד קדוחים מתוך מטרות ארכיאולוגיות.
·        קידוחי קרקע מתבצעים גם כדי למצוא נפט וגז. אמנם בישראל רוב הקידוחים נמצאים בים אך יש קידוחים גם במטרה למצוא אוצרות טבע בקרקע, כמו למשל בחצי האי סיני כאשר מדינת ישראל שלטה שם וכיום גם בחלק מהמקומות ברמת הגולן.
אנו מתמחים בבצוע קידוחי בנטונייט


א

הקידוח מושפע מסוג הקרקע

קידוחי קרקע ובעיקר קידוחי כלונסאות מושפע מאוד מסוג הקרקע ולמעשה זה הגורם המשמעותי ביותר. יש עוד גורמים שמשפיעים על סוג הקידוח כמו למשל המטרה שלשמה קודחים וכמובן העומק הנדרש אך סוג הקרקע הוא הפרמטר החשוב ביותר. בסופו של דבר אם מדובר בקרקע נוחה לקידוח אפשר לקדוח באופן פשוט בלי כל מכשול, הרי הבור שחופרים לא צפוי להיסגר מעצמו בטח בטווח הקצר. לעומת זאת כאשר יש אדמות בוציות או חוליות, הבורות שקודחים יכולים להיסגר. לכן יש צורך לבחור בשיטת קידוח אחרת כמו קידוח בנטונייט או קידוח צינור מגן.

אלו הכנות נדרשות לקידוח?

לפני שקודחים במקום יש צורך להבין מה סוג הקרקע, היכן יש מי תהום וכמובן מה מטרת הקידוח המדויקת. שלושת הפרמטרים הללו הם החשובים ביותר אך בסופו של דבר יש עוד דבר אחד שחשוב זלכור והן התשתיות שיכולות להיות מונחות באזור. בדרך כלל כאשר מבצעים קידוח גדול יודעים היכן עוברות התשתיות הראשיות כמו למשל ביוב, מים או חשמל, אך לעתים בקידוחים קטנים יותר במטרה לחפור בורות ספיגה ורקב או כדי לקדוח פיר מעלית, יש סיכוי שייפגעו תשתיות קיימות. לכן יש צורך לעבוד מתוקף ניסיון ומקצועיות וכמובן שהתכנון לפני הקידוח יהיה מדויק.

הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום של הלקוח בתאריך 31.07.19



יום ראשון, 14 ביולי 2019

קידוחי כלונסאות שלושה נקודת מעניינות


קידוח בנטונייט

קידוחי כלונסאות הם הקידוחים הכי נפוצים שיש. קידוחים אלו מתבצעים בכל יום ויום והם למעשה מהווים את ירייתה פתיחה לבנייה של מבנה מסוים, שיכול להיות מבנה פרטי, עסקי, תעשייתי או עירוני, לעתים אפילו גשר או מחלף. זה הזמן להבין כמה נקודות מעניינות על קידוחי כלונסאות.

מהו קידוח כלונסאות?

קידוחי כלונסאות נועדו כדי להחדיר יסודות אל האדמה. אולי זה נשמע פשוט, הרי כל מה שצריך לעשות זה לחפור בור עמוק ולהחדיר אליו יסודות, אך  קידוחים מסוג זה דורשים מקצועיות רבה ותכנון מעמיק. קידוחי הכלונסאות יכולים לגלות קשיים רבים שגם להם יש פתרונות בימינו, אך לא כל חברת קידוחים תוכל להתמודד איתם באותה המידה. צריך לזכור כי קידוח הכלונסאות חייב להתבצע באופן מקצועי ובהתאמה לציפיות מאותו המבנה. היסודות של המבנה יכתיבו עד כמה גבוה וכבד הוא יכול להיות, עד כמה הוא יהיה עמיד לרעידות אדמה וכן הלאה.

מי יכול לבצע את הקידוח?

את קידוחי הכלונסאות יכולים להתבצע אך ורק על ידי חברות מנוסות שהוסמכו לכך. כדי לעסוק בקידוחים ובעיקר קידוחי כלונסאות יש צורך לקבל אישור, ורק עם הרישיון הזה ניתן לעבוד. את הרישיון הזה כמובן שהלקוח צריך לבדוק לפני שהוא בוחר בחברה אך רוב החברות שפועלות בארץ מוכרות לכל מי שמתעסק בבנייה ורק מהשם של החברה אפשר לדעת שהיא מוסמכת ומנוסה במה שהיא עושה. כמובן שלא כל חברה תוכל לבצע כגל קידוח, אך בגלל שקידוח כלונסאות הוא קידוח מוכר ונפוץ כל חברה שקודחת תוכל לעשות אותו אלא אם היא מתמחה בסוג קידוחים אחר, כמו למשל נפט וגז.

                   << על קידוחי בנטונייט אלון יסודות ועל קידוחים נוספים תוכלו לקרוא כאן>>

מתי הקידוח יכול להסתבך?

הנה אחת מהנקודות המעניינות ביותר בקידוחי כלונסאות: הקידוח לעתים יכול להיות הרבה יותר מסובך. מתי הקידוח יכול להסתבך? בעיקר בגלל האדמה עצמה. כמובן שלעתים הקידוח עצמו נתקע בגלל מקדחה שלא פועלת טוב או צוות קידוח שלא מבצע את העבודה שהוא אמון עליה בשיא המקצועיות, אך בסופו של דבר האדמה היא הקושי האמיתי. לעתים האדמה מתפוררת ושברירית וקשה למקם בה את הכלונסאות, ולעתים היא פשוט ספוגה במים והבור שקודחים נסגר מיד כשמוציאים המקדח. לכן יש סוגי קידוחים שונים כגון קידוח בנטונייט וקידוחי CFA  שאמורים לפתור את הבעיה.

כיצד הקידוח משפיע על הבנייה?

לא רק שלקידוחי כלונסאות יש השפעה על הבנייה, ההשפעה שלהם מכריעה. כאשר היסודות לא מונחים בצורה נכונה כל המבנה יכול להיות בסכנה. לא סתם ממשלת ישראל בשנת 2004 הכריזה על תכנית תמ"א 38 שמטרתה לחזק את המבנים, כאשר תנאי הזכאות כוללים כל מבנה שקיבל היתר בנייה שניתן לפני שנת 1980. היסודות שהיו טובים בשנת 1980 לא טובים לשנות האלפיים כי דברים השתנו וכעת הבנייה צריכה להיות בטוחה יותר, בין היתר כי יש דרישה לבניינים גבוהים יותר. לכן קידוחי כלונסאות הן אחת מנקודות המפתח בבניית הקידוחים.

תחום שממשיך להתפתח עם השנים

כשם שתחום קידוחי הכלונסאות השתפר משמעותית בעשורים האחרונים הוא ימשיך להתפתח גם בעשורים הבאים ולמעשה השינויים נהיים מהירים יותר ויוצר. יש תחומים שמתפתחים במהירות הבזק וענף הבנייה הוא אחד מהם. כיום שיטות הבנייה הפכו להיות יעילות ומהירות יותר ובין היתר קידוחי הכלונסאות הפכו להיות מהירות ומדויקות יותר, בגלל הידע של חברות הבנייה ובעיקר המצאות טכנולוגיות מתקדמות, כמו למשל מקדחים יעילים וחזקים יותר. חשוב לזכור שככל שהקידוחים יתבצעו בצורה טובה יותר המבנים שאנו נהנים מהם ביום יום יהיו בטוחים ועמידים יותר לאורך זמן.

הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום של הלקוח בתאריך 15.7.19 אלון יסודות

יום שלישי, 18 ביוני 2019

בובקט כלי חיוני בבניה

תהליך בניה מחייב שימוש במגוון רחב של כלים ומכונות. בין היתר, כדאי להכיר את המאפיינים של מיני מעמיס וכך להבין מה הדרך הנכונה לנצל את היתרונות שלו
בראש ובראשונה, מיני מעמיס הוא כלי חיוני בבניה בגלל היעילות שלו. בעזרת מיני מעמיס בפרט וציוד מכני הנדסי בכלל, ניתן לתמרן במרחבים צפופים או צרים ולבצע עבודות בקנה מידה קטן. במקביל, מיני מעמיס הוא כלי חיוני כי הוא משמש לחפירה, יכול לשאת עפר וחומרי בניה ואף אפקטיבי בשינוע שלהם ממקום למקום או לצורך פריקה למשאית.

כל מה שכדאי לדעת על מיני מעמיס


ההוכחה הכי טובה לחיוניות של בובקט בבניה באה לידי ביטוי בכלים השונים שאותם אפשר להתקין עליו. במילים אחרות, סביר להניח שאם לא היה מדובר בכלי חיוני בענף הבניה – לא היו גם כל כך הרבה כלים שונים שמיועדים להתקנה עליו.
הנה למשל מספר כלים שאותם ניתן להתקין על מיני מעמיס בשביל לנצל את המבנה הייחודי שלו:
  • מלגזה
  • מפלסת שלג
  • כף קדמית
הבחירה איזה כלי להתקין על גבי מיני מעמיס היא פונקציה של סוג הפרויקט. אם למשל רוצים לערוך פרויקט בניה במקומות מושלגים, יש מטבע הדברים צורך במפלסת שלג. לעומת זאת, במקומות שבהם הדגש הוא על פינוי עפר משתמשים בכף קדמית ובמקומות שבהם הדגש הוא על שינוע מנצלים את היתרונות של מלגזה.


בחירה נכונה של מיני מעמיס

העובדה שכלי כגון בובקט נחשב חיוני בענף הבניה לא באה על חשבון החשיבות של בחירה נכונה. מבחינת קבלנים ואנשי ביצוע, יש חשיבות גדולה לאופן שבו משלבים מיני מעמיס בפרויקט ומנצלים את המפרט הטכני שלו. עם זאת, אפשר בהחלט להיעזר בכמה עקרונות מנחים על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה של הבחירה:

א. השוואה בין ציוד מכני הנדסי – מעמיס קדמי רגיל מתאפיין בכך שזרועות ההרמה שלו נמצאות מקדימה. לעומת זאת, אצל בובקט זרועות ההרמה נמצאים משני צידי תא המפעיל והבסיס שלהם נמצא מאחורי הכתפיים של הנהג. מבנה כזה מאפשר לנהג להישאר קרוב לזרועות ולבוכנות, מה גם שבמיני מעמיס מודרני יש תא מפעיל סגור שמוגן בשלדה חזקה.
מבחינת אנשי מקצוע, הדבר החשוב ביותר הוא להשוות בין ציוד מכני הנדסי לפי הפרויקט שאותו מתכננים לבצע. כך משפרים את החיוניות של מיני מעמיס ונעזרים בו על מנת לבצע מגוון רחב של פעולות.
ב. הכשרת הנהג – מיני מעמיס מחייב הכשרה של הנהג. אם קבלנים ומהנדסים בענף הבניה רוצים לסיים את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, עליהם לוודא התאמה בין ההכשרה של הנהג לבין הכלי שבו הם עומדים להשתמש.
את המידע על סוג ההכשרה אפשר לקבל מחברות שעוסקות בתחום של הקצאת ציוד מכני הנדסי. אפשרות אחרת היא להיכנס לאתר האינטרנט של משרד התחבורה ולעקוב אחר ההנחיות להכשרת נהגים עבור ציוד מכני הנדסי.
ג. עלות השימוש – כיום ניתן לשכור בובקט לפרויקטים בענף הבניה. לחילופין, ניתן לקנות אותם עבור פרויקטים ארוכים במיוחד. בכל מקרה, כדאי לבדוק את עלות השימוש בהשוואה להיקף הבניה.
לסיכום, החיוניות של כלים בענף הבניה נמדדת בשכיחות שלהם. כך למשל ניתן לראות מגוון רחב של פרויקטים בענף הבניה, אך המאפיין המשותף כמעט לכולם הוא התלות במיני מעמיס. מעבר לכך, השם של ההחברה שהמציאה את המיני מעמיס הפך לשם נרדף לכלי עצמו. זו הסיבה בגללה נהוג להתייחס אל מיני מעמיס בתור בובקט ולכן גם חשוב לדעת מה אופי השימוש בו.

הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום אלון יסודות בתאריך 19.6.19

יום שלישי, 21 במאי 2019

בנטונייט מהם יתרונותיו


יש לא מעט מושגים לא ברורים בעולם הבנייה שהאדם הממוצע בוודאי יירתע מהם מאוד, אך אחד מהם הוא בוודאי מכיר ואלו הם קידוחי הכלונסאות. קידוחי כלונסאות יכולים להיות הרבה יותר מסובכים אפילו ממה שנדמה לנו, כאשר גם ככה הם נראים כמו מלאכה מורכבת וקשה, אך קידוח בנטונייט הוא אחד מהפלאים שעוזרים לחפור בכל מצב. מה זה בכלל בנטונייט ולמה הוא שימושי?

קידוחי כלונסאות ומה שמסביבם

אין ספק שקידוחי כלונסאות הם אחת המלאכות הכי ידועות לאנשים שלא מגיעים מעולם הבנייה וכל אחד יודע מה זה כלונס, אם לא מהפסיכומטרי אז מחיי היום יום. הכלונס הוא למעשה מוט ברזל ארוך וחזק שמוחדר אל הקרקע ומהווה את היסודות של מבנה עתידי. כלונסאות אלו יכולים להיות ארוכים עד כדי אורך של כמה עשרות מטרים ומוחדרים עמוק באדמה. לעתים, האדמה לא מאשפרת חפירה בשיטה הנוחה, בה חופרים את הפיר שאליו אמור להיות מוחדר הכלונס ולאחר מכן מחדירים אותו ומכסים אותו בבטון, כי האדמה פשוט קורסת בגלל שהיא בוצית. מה עושים? בנטונייט הוא התשובה.


הכירו את הבנטונייט

בנטונייט הוא אחד החומרים כי מופלאים שהאדם גילה והוא למעשה מינרל פילוסיליקטי. אם זה לא אומר לכם הרבה, פשוט נאמר כי המינרל הזה סופח מים. למעשה מדובר בסוג של חרסית לא טהורה שמורכבת בעיקר ממינרל החרסית מונטמורילוניט שמכיל אלומיניום, נתרן, סידן ומגנזיום. יש שני סוגי בנטונייט כאשר אחד מהם מתנפח והשני לא. השימושים שלו הבנטונייט רבים אך מוכרים בעיקר מענף הבנייה שם הם עוזרים לקידוחים יעילים יותר באדמות בוציות ספוגות במים כאשר החפירה של הכלונסאות קורסת לתוך עצמה.

כיצד משתמשים בבנטונייט מטרות קידוח?

קידוחים באמצעות בנטונייט נקראים קידוחי בנטונייט והם מהקידוחים הכי חשובים שיש, כי בלעדיהם לא היה ניתן לבנות במקומות רבים, לפחות לא בצורה בטוחה ובטח לא בצורה פשוטה ויעילה. הקידוח מתבצע באותה שיטה עם מקדחות ארוכות וחזקות אם כי בקצה המקדחה יש צינור שדרכו מוזרם הבנטונייט. הבנטונייט הוא חומר ג'לי נוזלי ביותר, והוא למעשה ממלא את הבור שנחפר באופן מיידי. הבנטונייט מונע מהפיר לקרוס אל עצמו כיאה לאדמה בוצית, וכשמגיעים אל העומק הרצוי מוציאים את המקדחה ולמעשה אותו פיר מלא בבנטונייט. לאחר מכן מחדירים את הכלונס דרך הבנטונייט הנוזלי שכמובן לא מתנגד, ולאחר מכן ממלאים את הפיר בבטון כמו כל קידוח אחר. הבטון מוזרם אל החלק התחתון של הבור וכיוון שהוא כבד יותר מהבנטונייט הוא דוחק אותו כלפי מעלה והבנטונייט יוצא לבדו.

מה היתרונות של הבנטונייט?

·        היתרונות של הבנטונייט רבים והם אלו שלמעשה מאפשרים את השימוש בו למטרות קידוח. אחד היתרונות הכי חשובים של החומר הוא היכולת שלו להתנפח כשהוא נרטב. ההתרחבות הזו, שנקראת גם 'ניפוח', גורמת לבור שנחפר לא לקרוס לתוך עצמו כשהוא פוגש ברטיבות של האדמה מה שמאפשר את כל מהלך הקידוח.
·        הבנטונייט מסוגל לספוג כמה מאות אחוזים מהמשקל היבש שלו מה שמאפשר להשתמש בו גם בשימוש בתעשיות הנפט והגז ולא רק לקידוח.
·        תכונת הניפוח של הבנטונייט יעילה מאוד גם כחומר אטימה כך שברגע שיש מים הוא סופח אותם ולא מאפשר להם לעבוד.

חומר נפוץ בישראל

קידוחי בנטונייט הם מהקידוחים הכי נפוצים בישראל לאדמות בוציות כיוון למרות שיש עוד שיטות שיכולות להיות יעילות כמו למשל צינור מגן, בו קודחת המקדחה אל עומק האדמה כאשר מסביבה יש מן שרוול שמגן עליה מפני קריסה של האדמה ולאחר מכן היא נשארת באדמה עד ליציקת הבטון. הבנטונייט אמנם מכיל שיטה לא כל כך פשוטה אם כי בעבודה מקצועית היא יעילה במיוחד.

הפוסט פורסם בבלוג במדיום אלון יסודות בתאריך 21.5.19

https://medium.com/@alon29265401/%D7%91%D7%A0%D7%98%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%98-%D7%9E%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%95-1423283b2152

יום שלישי, 16 באפריל 2019

גניבת בובקט – איך לא יקרה לכם?


מהו בובקט ולמה הוא חשוב?


הבובקט הוא אחד מכלי העבודה החשובים ביותר שיש באתרי בנייה. הבובקט הוא למעשה כלי קטן יחסית, בגודל של מלגזה די קטנה, והוא יכול לבצע שלל פעולות. הבובקט יכול לסחוב ציוד, הוא יכול לשטח אדמה, הוא יכול להעביר גם פסולת ממקום למקום וגם לקדוח אם יש לו מקדח מובנה או אפשרו להתחברות למקדח. בובקט הוא אחד הכלים בלעדיהם לא ניתן לעבוד אפילו שיש כלים גדולים וחזקים ממנו. הוא יכול לעבוד גם בשטחים יחסית קטנים וכך למעשה אפשר להשתמש בו בכל שלב בבנייה. הבעיה היא שבגלל שהוא קטן וחשוב כל כך אפשר לגנוב אותו ומכך צריך להיזהר.

מי יכול לגנוב את הבובקט?



יש הרבה אנשים שהיו שמחים לגנוב את הבובקט. מדובר באחד הכלים השימושיים ביותר ולכן אפשר להשתמש בו במגוון רחב של פעולות, מה גם שאפשר למצוא לו לא מעט קונים. אמנם היום יש שיטות רבות כיצד לדעת היכן הבובקט והאם הוא גנוב או לא אך בכל זאת לא תהיה בעיה לאנשים לרכוש בובקט גנוב כי הם מקבלים אותו כנראה במחיר שובר שוק, כך שגם אם הם יחשדו זה לא באמת משנה. גניבת הבובקט יכולה להתבצע על ידי העובדים באתר הבנייה או על ידי אנשים חיצוניים הרי כולם יודעים שהבובקט נמצא שם, הוא עושה רעש, חשוף וקל לזיהוי.

כיצד ניתן לגנוב את הבובקט?


גניבת בובקט יכולה להתבצע על ידי כמה שיטות. יש אנשים שיודעים כיצד להפעיל אותו והם רק צריכים גישה אל מושב הנהג. לאחר מכן הם פשוט ייסעו איתו עד שהוא יגיעו אל מחוץ לאתר הבנייה ולאחר מכן יעלו אותו על טנדר או משאית גדולה וייקחו אותו למקום בו לא יוכלו לעלות עליהם. כמו כן ניתן לגנוב אותו בעיקר בגלל שהוא נמצא באתר בניה, נאמר את זה כך, לא המקום הכי שמור שיש. בסופו של דבר הבובקט יכול להיות כלי שימושי מאוד לגנבים ויחד עם הקלות היחסית בהגעה אליו ובשינוע שלו יש צורך למצוא פתרונות הולמים כדי למגר את הסיכוי שזה באמת יקרה. 

כיצד נפתור את בעיית הגניבות?


כדי שלא יגנבו לכם את הבובקט אתם צריכים להפעיל כמה קווי הגנה. קו ההגנה הראשון הוא כמובן להרחיק את מפתחות הבובקט או את אפשרויות ההפעלה שלו כך שלא כל אחד יוכל לעשות זאת על דעת עצמו. כיום יש בובקטים עם אמצעי הגנה מובנים כך שלא כל אחד יכול להתניע אותו, ויש גם בובקטים עם אזעקות מובנות בכל מקרה שרצף הפעולות הדרוש לא יקרה, כולל הזזה שלו מהמקום בלי התנעה. כמו כן מומלץ לא להשאיר אותו במקום חשוף וכמובן שתמיד יהיה שומר באתר הבנייה. אמנם זה לא תמיד אפשרי אך בכל זאת זה יכול להיות פתרון, הרי הוא נשאר שם למשך הבנייה כולה.

כדאי לבטח את הבובקט בכל מקרה


לא משנה עד כמה אתם חושבים שאתם מוגנים מפני גניבות אתם לא יכולים להיות בטוחים בעצמכם ושאננים. הסכנות תמיד קיימות ואם יגנבו לכם את הבובקט אתם יכולים להפסיד עליו עשרות אלפי שקלים וכמובן שהבנייה באתר הבנייה תיעצר. מה שצריך לעשות כדי להיות מוגנים במאה אחוזים הוא פשוט לבחור לו ביטוח מתאים. יש כיום ביטוחים נגד גניבות כמו שיש ביטוחים נגד יציאת הבובקט משימוש, התהפכות שלו, תאונות עבודה, נזקים שיכולים להיגרם לצד ג', גניבה של חלקים ממנו בלבד וכן הלאה. ביטוח טוב עם חברת ביטוח אמינה יכולה לעזור לכם להיות רגועים גם במידה והוא ייגנב.

הפוסט פורסם ראשון במדיום אלון יסודות גניבת בובקט — איך לא יקרה לכם? בתאריך 16.4.19
https://medium.com/@alon29265401/%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%95%D7%91%D7%A7%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%9B%D7%9D-42863d058109

יום ראשון, 7 באפריל 2019

כלונסאות באתרי בניה מידע אינפורמטיבי

בטח יצא לכם לשמוע על הכלונסאות, אך המאמר הזה יסביר לכם את כל המידע לגביהם!

מהו כלונס ולמה צריך אותו?

הכלונסאות הם למעשה מוטות ברזל ארוכים שמוחדרים לאדמה ואמורים להיות היסודות של כל מבנה. הם למעשה יכולים להיות יסודות של בית פרטי ועד גורד שחקים ענק, גשר שמחבר בין שני איים או מחלף ענק שיש בו כמה מפלסים. ללא יסודות אי אפשר לבנות, כי המבנה שבונים ולא משנה עד כמה גדול וכבד הוא, לא יוכל להחזיק את עצמו על הקרקע. הקרקע יכולה לקרוס, האנשים שישתמשו במבנה יכולים בסכנה וכיום אי אפשר לבנות ללא החדרת כלונסאות גם באופן חוקי. כלונס הוא מוט ברזל מזוין שאחרי החדרתו לקרקע, אחרי קידוח מתאים, ממלאים אותו בבטון והוא נשאר מקובע ונותן יציבות.

אלו סוגי כלונסאות קיימים?

יש שתי סוגי כלונסאות ראשיים כאשר ההבדלים עוד יכולים להמשיך להסתעף לפי צורת הכלונס. למשל, יש כלונסאות שיכולים להיות כמו קיר שלם שאמור לתחום את הקרקע כך שהיא לא תקרוס, כמו למשל כאשר בונים מתחת לקרקע כמו למשל חניון תת קרקעי או קומות תחתונות לקניון. עם זאת יש שני סוגי כלונסאות ראשיים, כלונס קצה או כלונס מרחף, האחרון נקרא גם כלונס חיכוך. כלונס קצה הוא כלונס שמוחדר עד לאדמה הקשיחה. האדמה הקשיחה הזו לא תמיד תאפשר להחדיר אותו עוד אך אז היציבות שלו תהיה מעולה כי שהגיע לקרקע. כלונס מרחף מסתמך על החיכוך עם האדמה וכך אינו זז.
106

מה משפיע על סוג הכלונס?

את סוג הכלונס לפי החלוקה שעליה הרחבנו בפסקה הקודמת יש לבחור לפי סוג הקרקע ולפי הצורך אך יש כמובן עוד הבדלים כמו צורת הכלונס, כמות הכלונסאות שיוחדרו, העומק אליו יוחדרו הכלונסאות וכן הלאה . כל אלו נקבעים לפי מספר רב של פרמטרים וביניהם הראשי הוא גודל ומשקל הבניין. ככל שהבניין או המבנה שייבנה יפעיל יותר לחץ על הכלונסאות כך יהיה צורך בכלונסאות חזקים יותר שיוחדרו עמוק יותר. סוג הכלונס מושפע גם מסוג האדמה, אם יש אדמה בוצית או חולית יש סיכוי טוב שהכלונס פשוט ייבלע ולא יעמוד בחיכוך. לכן משתמשים בשיטות מתוחכמות ומתקדמות להחדרתו.

מה עושים באדמה בעייתית?

כאשר ישנן אדמות בעייתיות, כמו למשל אדמה בוצית או אדמה חולית, יש צורך להחדיר את הכלונס בשיטות אחרות מאשר ההחדרה הרגילה. בעוד ההחדרה הרגילה מתחילה מקידוח הפיר אליו יוחדר הכלונס ולאחר מכן הוצאת המקדח והחדרתו, עם אדמות חוליות או בוציות אי אפשר לבצע זאת. לכן יש שתי שיטות ידועות כאש הידועה יותר היא שיטת הבנטונייט. בשיטה זו לאחר סיום הקידוח, בעת עליית המקדח אל פני הקרקע, מוזרם בנטונייט, שהוא מינרל שסופח מים ומונע את קריסת האדמה על הפיר, מצינור ייעודי. בשיטת צינור המגן הקידוח נעשה עם הצינור, שנשאר אחרי הוצאת המקדח.

מי יכול להחדיר כלונס בבטחה?

החדרה בטוחה ומקצועית של כלונס חייבת להתבצע עם כלים מתאימים וצוות עם שנות ניסיון רבות. יש לא מעט טעויות שמתבצעות על החדרת הכלונסאות באתרי בנייה אך כאשר מדובר בצוות קידוח מנוסה אין סיכוי שהן יקרו. צריך לזכור שקידוח כלונסאות הוא הפתיח של הבנייה, הפעולה החשובה ביותר, וטעות בהחדרתם יכולה להיות בלתי הפיכה ומשמעותית מאוד בהמשך. לכן יש צורך בכלים כבדים מאוד שישמשו לקידוח אפילו בפרויקטים קטנים ואפילו אם מדובר על בית קרקע. כדי למצוא צוו קידוח כלונסאות מתאים ומנוסה שמתמחה בכל סוגי הקידוחים, יש לבצע סקר שוק ולסנן היטב.
07.04.19הפוסט כלונסאות באתרי בניה מידע אינפורמטיבי פורסם ראשון בבלוג אלון יסודות מדיום בתאריך

https://medium.com/@alon29265401/%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%A1%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99-4d5541b6e877
 

יום חמישי, 24 בינואר 2019

מחפרון מהו מבנה הכלי


יש לא מעט כלי עבודה חשובים מאוד שבלעדיהם לא היינו יכולים לבצע מספר רב של עבודות, אך אחד מהכלים החשובים ביותר יכול להיות דווקא קטן מאוד והוא המחפרון. למה בדיוק משמש המחפרון? מדוע הוא כל כך חשוב. כיצד אפשר להשתמש במחפרון  ומי בכלל יכול להפעיל אותו? זה בדיוק הזמן לקבל את כל הפרטים לגבי הכלי ההנדסי החשוב והיעיל הזה.

מהו מחפרון וכיצד הוא בנוי?

המחפרון הוא אחד הכלים הכי שימושיים שיש בעולם ההנדסה. אין ספק שללא המחפרון היה לנו קשה מאוד לקבל את רוב העבודות שכיום מיושמות החל מחפירה של תעלות ועד חפירת תשתיות והקמת מבנים. המחפרון מורכב מכמה חלקים כאשר תחילה אי אפשר שלא להזכיר את הדמיון הכמעט מדויק שלו לטרקטור. למעשה מחפרון הוא סוג של טרקטור רק שיש לו עוד שתי כפות, אחת מקדימה ואחת מאחורה. הכף הקדמית שלו יכולה לזוז על הציר שלה בלבד אך היא חזקה מאוד בעוד שהכף האחורית שלו יכולה להגיע לגובה והיא בעלת כמה צירים שונים כך שהפעולה שלה גמישה יותר.


לאלו סוגי עבודות משמש המחפרון?

המחפרון יכול לשמש למגוון רחב של עבודות. תחילה העבודה המוכרת ביותר שלו וזאת שלמעשה מאפיינת אותו היא החפירה, וזה הסיבה גם שקוראים לו מחפרון. המחפרון למעשה יכול לחפור בקלות ולחסוך כוח אדם רב כאשר מה שקבוצה של עשרה פועלים מבצעת בשעתיים המחפרון יכול לבצע בכמה דקות ספורות בכלל. הוא יכול להכניס את הכף הגדולה שלו וגם את זו הקטנה שנמצאת מאחורה, ישירות אל כל סוגי האדמה והוא ייקח כמות נכבדת של אדמה בלי בעיה. בנוסף הוא יכול לשמש עם הכף שלו לפינוי פסולת או למילוי בורות ובאתרי בנייה רבים משתמשים בהם בשימושים יצירתיים מאוד.

אלו סוגי מחפרונים יש ומה ההבדלים ביניהם?

יש כל מיני סוגי מחפרונים כאשר ההבדל הבולט ביניהם הוא ההבדל של הגודל. יש מחפרונים קטנים מאוד לעומת מחפרונים גדולים מאוד ולמעשה זהו השינוי המשמעותי ביותר שגם משפיע על המחיר שלהם, בין אם מדובר על מחיר הקנייה שלהם ובין אם מדובר על מחיר ההשכרה שלהם בעבור כל שעת עבודה. כמו כן יש מחפרונים מתקדמים יותר עם כוח נשיאה רב יותר מאחרים וגם זה יכול להשפיע על המחיר וכמובן מותאם לפי הצורך. יש מחפרונים קטנים שיכולים להיות יעילים יותר לעבודות במתאר הפרטי והעסקי בכך שיכולים להיכנס לכל מיני מקומות נמוכים בלי כל בעיה.

מי יכול להפעיל את המחפרון?

הפעלת המחפרון אינה קלה והאמת שהיא גם לא נראית כל כך קלה, למרות שהשימוש בו נראה קצת כמו משחק. נכון שיש לו הגה ויש לו ג'ויסטיק שאיתו אפשר לשלוט בזרועות שלו אך המשימה להפעלתו מורכבת מאוד. יש מגוון רחב של הוראות בטיחות שיש להקפיד עליהם וגם השליטה בג'ויסטיק לא כל כך פשוט. בסופו של דבר המחפרון יכול להיות מופעל ביתר קלות אך ורק על ידי מפעיל מנוסה שכמובן יש לו הכשרה וניסיון מתאימים.

כיצד אפשר להשתמש במחפרון?

אם אתם רוצים להשתמש במחפרון יש לכם שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה והלא ריאלית היא שתעשו רישיון למחפרון בעצמכם ותקנו אחד או שפשוט תדאגו שבעסק שלכם יהיה מישהו שיודע להפעיל אותו ואז תוכלו לרכוש אחד ולחסוך לעצמכם את ההכשרה. הפתרון הקל והפשוט יותר הוא ליצור קשר עם אחת מחברות הבנייה שתספק לכם את המחפרון שאתם צריכים בליווי מפעיל מקצועי והוא יספק לכם את כל העבודות שאתם צריכים בפרק זמן קצר.